Wednesday, January 28, 2009

E01S01

OMG! My first blog! I'm so excited!!!! It's likes i waited my whole life for this one night! Aku pun still blur2 kenape n ape tujuan aku buat blog ni... Tetibe je lately aku rase mcm best gak blog ni, n mcm trend plak di kalangan bdk2 zaman sekarang... Follow the trend or you are a LOSER!!! Lucky for me, trend ni x pakai kos tinggi sgt (bkn cam tamiya, digimon, kad magic or ecstasy yg penah jadi trend dulu). Selain tu, maybe gak sebab sokongan dan desakan dari peminat2 aku di luar sana yg aku ragui akan kewujudan mereka...



Btw, dulu aku cm x minat langsung ngn blog2 ni kdg2 menyampah pun ade, sbb aku rase.............

1. Blog ni generally hanya untuk org yg suke mencapub je. Ye, tepat skali, mcm anda semua! (www.akupencapub.com)

2. X cool la nak kongsi2 perasaan, isi hati, pengalaman or whatever dgn org ramai. (Maskulin, sept07)

3. Sape nk baca blog aku nanti, dh la aku x popular (pendapat diri sendiri - ini bukan tajuk buku!!!)

4. cam hambar je hidup aku, x byk sgt bnda menarik yg berlaku dlm hidup aku utk dikongsi
(Diari 2006 aku yg kosong x bertulis. Cuma ade entry, 29/8 - Besday aku!)

5. Proportion internet kt umah sewa aku ade 25gb je = 5 gb seorg. X Cukup!!!!! (BigPond.au)



But selepas aku senyap2 baca blog2 korg2 semua yg boring tu... (OOPPPSSS!!!!). Aku mula mndpt fantasi utk mmbuat blog sndri..... Skrg aku rase blog ni bagus gak... sbb.........

1. Boleh mengisi masa lapang ketika boring (Wikipedia, 2003)

2. Sbg record hidup aku for future transaction n decision making... mane la tau kot2 nanti aku kena penyakit hilang ingatan. Kite semestinya x nak pengalaman hidup kite hilang cam tu je kan... (cinta medik tv9-episod 3)

3. Thus, x payah pkai buku diari, mngurangkan pengunaan kertas, for sustainable future!(www.gogreen.com)

4. Memudahkan peminat-peminat aku dan stalker2 mengetahui perkembangan aku secara halal. (www.illegalukiefanclub.com.my)

5. Mengeratkn silaturahim sesama kawan dan mendapat kenalan baru (Social For Dummys, 1996)

6. Mempopularkan diri di khayalak ramai... (Queer Eye for the straight Guy, 8tv-episod23)

7. Memudahkan aku bertukar-tukar resepi. Especially kek pisang n vietnamese roll... (mesra.net)

8. Membaiki mutu penulisan aku (En.Najid, 2004; Pn.Faridah, 2007)



So, ape yang aku akan tulis dlm blog ni probably going to be cerita pasal aku, atau psl org lain, pendapat aku, or whatever yg cam best la.... Disebabkan aku cm x tau sgt nk tulis ape, so maybe byk entry aku yg akan jadi x serius, mengarut n totally pointless... haha...

Selain itu, aku juga x kan tulis bnda2 personal atau rahsia psl aku, siape aku minat ke, ape aku buat dlm bilik air ke, camne aku bole kurus ke :-) ... So, x pyh la tnggu utk entry2 cmtu ek... Aku gune bahasa melayu je sbb aku x pandai english sgt (malula ngn wan zul....). Jadi, suka ati anda la utk mengikuti blog aku ke x. Feel free to give comment!


Cheers.... (ting!)

Marzuki


P/s: Aku rase teknik citation aku cm x betul






1 comment:

  1. hahaha,...
    daa~nak gk use ur frend's name (wanzul 2009)
    and pn faridah..
    sejak bile pn faridah ckp blog cud help u in improving ur words?gee~
    tipu.....

    ReplyDelete